eds by sekindo

יום שני, 9 באוגוסט 2010










"אני רוצה לספר לעולם את סיפורי. הייתי רוצה למצוא אהבה, להתחתן ולהקים משפחה משלי, אך בינתיים אני מנסה לחיות כל יום במלואו" - השורות הללו נראות כמו משאלות לב של בחורה רגילה. צעירה, סטודנטית בת 21, שכל החיים לפניה. אך ליזי ולאסקז מאוסטין, טקסס, לא ממש בחורה רגילה. במשקל של 25 קילוגרמים וכמעט אפס אחוזי שומן, כל יום שהיא חיה היא מתנה בשבילה.
- פרסומת -

"היו לי שני מבחנים היום", היא מעדכנת את 1,700 חבריה בפייסבוק. "יש לי עוד עבודה לסיים ואני קוראת עכשיו מאמר לקורס בפילוסופיה". כשהיא נולדה היא שקלה בקושי קילו והיא אחת משלושה בני אדם בעולם הסובלים מתסמונת נדירה שמונעת מגופה להשמין. נוכח מצבה, ליזי חייבת לאכול כל 15 דקות רק כדי לשרוד. הרופאים לא חשבו שהיא תוכל אי פעם ללכת, לחשוב, לעשות משהו, לשרוד. כל יום היא אוכלת יותר מ-60 ארוחות קטנות ביום - יותר מ-5,000 קלוריות - אבל הגוף נשאר צנום. אנשים מצביעים עליה, חושבים שהיא אנורקסית, אבל, אותה זה לא מעניין. בחודש ספטמבר הקרוב ייצא ספרה. ספר שמספר את סיפורה.

"אני בחורה רגילה לחלוטין"

"אני רוצה שתסתכלו עלי", היא כותבת לעולם. "אני ממשיכה לחיות חיים רגילים למרות האכזריות של העולם. אני רוצה שתסתכלו עלי כשאני מספרת את סיפורי ברחבי העולם, כותבת את ספרי הראשון. אני רוצה שתסכלו עלי - אדם עם יותר אומץ, חוזק פנימי, ממה שלכם אי פעם יהיה".

במצבה הרפואי המערכת החיסונית שלה כמעט ולא מתפקדת. צינון קל יכול להרוג אותה, אך היא מעדיפה להתרכז בדברים אחרים. "חוץ ממצבי הבריאותי אני בחורה רגילה לחלוטין!", היא מתעקשת. "הייתי מעודדת בתיכון ובאגודת התלמידים. לימדתי בבית ספר, הדרכתי קטנים, אני מצטיינת בלימודים, ויש לי המון חברים!".

עולם הרפואה לא מצא תרופה למחלתה. חברות התרופות לא ששות למצוא תרופות שרלוונטיות לכל כך קצת אנשים, אבל היא - היא לא מפסיקה להאמין. "כדי להשיג דברים גדולים אנחנו צריכים לא רק לפעול, אלא גם לחלום", היא מספרת. "לא רק לתכנן, אלא גם להאמין. אם אני מצליחה לחיות את חיי למרות כל מה שעבר עלי, אתם בטח יכולים!".

19 תגובות:

  1. ראשון! תמיד רציתי להגיד את זה ... זתומרת לכתוב

    השבמחק
  2. אוי איזה עצוב!

    השבמחק
  3. כואב הלב מסכנההה

    השבמחק
  4. רביעי מסכנה

    השבמחק
  5. חמישית, והיא ממש אמיצה!!!! כל הכבוד לה!

    השבמחק
  6. omg איזה פחד!!!!!!!!!
    ואיזה אנשים מגעילים!!!!!!!!
    שתהיה בריאה ושתזכה ללחיים ארוכיםםםם!!!!!!
    א-מ-ן-!

    השבמחק
  7. מסכנה...אם אני הייתי ככה הייתי מאוד פסימית...אם היא מצליחה לחיות ככה ולהיות אופטימית...רק על זה מגיע לה להגשים את כל השמאלות שלה ולחיות חיים מלאים!!! הלוואי עליי אומץ שכזה!!!

    השבמחק
  8. אמאא נודרתת אין על האישהה הזאת בעולםםםםם הלוואי וכל אחד יהיההה כמוהה רופאים התחילו להתאממץץ ימגעילים שמכותככם!
    תקשיבייי חח אפילו שאת לא מבינהההה
    את אמיצהההההההההההה ואת כשרונית בטירוףף מילה!
    כככפרעלייך אמן תחילמייייייי
    ואל תגידו לה מסכנהה זה העלבההה היא הרבה יותר מזזההה היא שווהה פי 2165462 אלף מכל מי שמקלל אותהה!!

    השבמחק
  9. מרחם עליה הלוואי שיהיו לה חיים רגילים

    השבמחק
  10. אני מקווה שימצאוו תרופפהה למחלהה שלהה ושתחליםם מזהה

    השבמחק
  11. לשלישית שמעלי

    את יצורה זה לא שהיא רואה את מה שאת כותבת לה יא אהבלה

    השבמחק
  12. רק כדי ליידע את כל אנשי ה"כתבה" שאפילו אם היא הייתה אחותו של חסה נסראללה לא הייתי מאחל לה או לכל אחד אחר מחלה נוראית שכזאת ואנשים אנחנו רזים שמנים יפים מכוערים טיפשים פגומים אבל זה לא אומר שצריך לשפוט כל אדם כי כל אדם והצרות שלו אף אחד לא יכול להיוות מושלם יש כאלה שהם יפים מבחינה חיצונית אבל הם מכוערים באופי ולעומת זאת יש כאלה שמכוערים מבחוץ אבל יש להם לב זהב מסכנה אסור לשפוט אדם לפי איך שהוא נראה! פתגם שמסכם את כל הסיפור אתם בטח כבר יודעים מהו אל תסתקל בקנקן אל במה שיש בו

    השבמחק
  13. מיסכנה שיהיה לה הכי טוב שרק אפשר בחיים

    השבמחק
  14. לראשון שרשם תגובה למי מעניין שאתה ראשון???!!!O.0 בכל מיקרה הלוואי שליז תישרוד עד 25536874 שנה :)

    השבמחק
  15. אווי אני לא מצליחה לראות תתמונות בגלל המחשב אל קראתי הכול..
    היא פשוט מדהימה ומגיעה לה כול הכבוד! אני קווה בכול ליבי שהיא תצליח לשרוד, ולהגשים כול מה שהיא רוצה כי ישלה אופי חזק שהלוואי שהיה לככולנו.
    ולאלה שמסתכלים ומצביעים אליה? לכו זדיינווווווווווו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    השבמחק
  16. ממש מסכנה =[
    אמן שהיא תשרוד , היא ממש אמיצה , והיא באמת טובה , זה לא אשמתה שיש לה את המחלה הזאת , שימצאו כבר תרופה ! חיי אדם , זה דבר שצריך לשמור עליו , כל חיים זה דבר שצריך לשמור עליו , כל בבן אדם וחיה מגיעה זכות לחיות ! אז למה הרו]אים לא רוצים להמציא תרופה , איזה בעיה יש להם ?!

    שתבריא , ויהיה לה הרבה יותר טוב :)

    השבמחק
  17. אויש היא ממש מסכנה ! :( הלוואי שהיא תיתרפא ב'ה !

    השבמחק
  18. קודם כל ממש כואב לי עליה, לבני האדם לא מגיע לחיות ככה..אבל אין מה לעשות כדי לשרוד ולחיות כמו בנאדם צריך לשמור על 2 דברים:
    1. בריאות
    2.משפחה

    זה הכי חשוב בחיים..יותר מיזה זה כבר חיים של מלך!
    ולכל אלה שאומרים "שהרופאים ימציאו כבר תרופה",
    לא לכל דבר אפשר למצוא מהר פתרון..ותאמינו לי הם עושים הרבה ויש עוד אנשים שמנסים לעזור והם עושים אתזה כי אכפת להם, אחרת היא כבר הייתה מתה..ילדה בת 20 שוקלת 25 קילו-זו בדיחה..זה משו עצצצצוב-וכשאני אומרת תשמרו על הבריאות אז על זה בדיוק אני מדברת.
    וזה לא רק היא, יש עוד הרבה בנות בעולם, המון גם בישראל שמתות להיות אנורקסיות בלי שומנים במותניים ובבטן, חושבות שלהיות אנורקסית עושה אותך כוסית..הכל בראש..גמלי היה דבר כזה פעם לפני כמעט שנתיים ומאוד קשה לצאת מהדרך הסתמית הזו ואם הייתי עד עכשיו ככה הייתי גם במצב שלה אבל תודה לאל הפעלתי קצת ת'ראש וראיתי באמת באיזה מצב אני נמצאת..אז בנות תשמרו על עצמיכן ותראו שאם אתן חושבות שאתן צריכות ובאמת צריכות להוריד 1-2 ק"ג תעשו אתזה בדרך הנכונה ולא בדרך של "לא לאכול כלום ולהרעיב את עצמך".

    השבמחק
  19. אמאלה איך בתמונות כמעט רואים לה את העצמות

    שתהיה בריאה ושתזכה לאריכות ימים .

    הלוואי שהיו מוצאים בשבילה תרופה למחלה שלה,

    אחרת היא תמות!! *חס וחלילה חס ושלום*

    השבמחק