eds by sekindo

יום ראשון, 23 במאי 2010

הדרך לגלות!!

פרשת נשא: חושד שאשתך בוגדת בך?

גם בחברה הגברית של תקופת המדבר, הכהנים לא מיהרו להאמין לבעל שחושד באשתו - אולי בכלל מדובר בהתקף קנאה לא מבוסס? אז במקום לקנות את מילתו, השתמשו בגרסה העתיקה לפוליגרף. מבט עכשווי על פרשת השבוע, פרשת נשא

אלי ברקת | רׂני יבין | mako | פורסם 20/05/10 20:00:17

בפרשת נשא עסקנו בנושא הכי סקסי בפרשה - פרשת סוטָה. מדובר על אישה שחשודה בניאוף, המובאת על ידי בעלה אל הכהן. בנוכחותו עליה לשתות "מים מְאָרְרִים", ולפי תגובת הבטן שלה למים יודעים אם באמת נאפה.

למה הרב כדורי סירב לפגוש את מדונה?
בואו להכיר את זקן המקובלים

המקרא מדגיש כי מדובר בחשד של הבעל, ובהחלט לא במידע ברור וחד משמעי שיש בידיו. כלומר, המקרא מכיר ברגש הקנאה של גבר לאשתו, ובחשדנות שעשויה להתעורר בצדק או שלא בצדק. הדרך לבדיקת החשדות נשמעת לאוזן המודרנית זרה ואפילו קשה, אבל יש דמיון בין השיטה הזו לבין, למשל, בדיקת הפוליגרף של ימינו.

בפסקה קודמת בפרשה, נאמר אל משה "דבר אל בני ישראל איש או אישה...". כלומר, האישה נחשבת כמי שמדברים גם אליה כישות נפרדת. בפרשת סוטה, לעומת זאת, היא כחפץ בידי בעלה והכהן.


חז"ל בחכמתם יצרו "כסא מפלט" לסיטואציה, בלי להיכנס לסוגיה אם אכן בגדה בבעלה והחשד אמיתי, או אם הוא פרי רוחה של קנאה בלתי מוסברת. הם מציעים אפשרות כי בקיאות בתורה ולמדנות יסייעו לאישה לעבור את הטקס המשפיל והקשה הזה.

האם היום נשים מקבלות את הזכות ללמוד תורה בנסיבות יותר שגרתיות?

8 תגובות:

  1. לא הבנתי מה השיטה?

    השבמחק
  2. למה לא פועל לי?

    השבמחק
  3. הדבר הכי דפוק שאי פעם קראתי..מי הדוס שכתב את החרא הזה?

    השבמחק
  4. לא מבינים כללום
    זה עקום לגמרי אצלי על המסך

    השבמחק
  5. למי שהפרסומת באמצע כי יש לו אינטרנו אקספלור ! צריך להחליף לפיירפוקס או גוגל כרום!! יה עקומים זה ידוע וגם מנהלת האתר רשמת את זה 100000000000 פעמים!

    השבמחק
  6. משתמש בגוגל כרום ולא מצליח להפעיל את הוידאו

    השבמחק
  7. תרשמו משחק נחמד
    http://t-war.co.il/index?ref=7

    השבמחק